Voorwoord

Beste leden van Groei en Bloei Roden

Het is een bijzondere tijd, deze Coronatijd, waar de wereld vol van is, helaas, en waar voorlopig nog geen eind aan lijkt te komen.  Het was natuurlijk een hele goede tijd voor de tuin, ik heb nog nooit zoveel mensen in hun tuin zien werken als afgelopen voorjaar en zomer. Er was ook niet veel anders te doen, en het weer werkte ook nog mee!

Maar voor onze vereniging is het niet goed. We hebben nog wel open tuinen gehad, maar alle andere evenementen konden niet doorgaan, tuinevenementen zoals Gardenista en ook Liefair, waar we toch ook altijd veel ‘groei- en bloeiers’ voorbij zien komen.

Lezingen

Helaas hebben we het besluit moeten nemen om de ledenavonden/lezingen af te zeggen. Ook van de andere afdelingen in het land en de regio horen we hetzelfde. Over de kerstworkshop bloemschikken wordt nog nagedacht, en misschien kunnen we in Januari weer wat meer, maar tot die tijd zullen er geen lezingen zijn.

Wel organiseren we een buitenevenement, een paddenstoelenexcursie, op zaterdag 24 oktober, hierover verderop meer.

Blijf allemaal gezond!  We houden u natuurlijk op de hoogte van ontwikkelingen in de planning!

Met vriendelijke groet, Elzelien Noordijk,

penningmeester Groei en Bloei Roden e.o.

Paddenstoelenexcursie

We organiseren wel een buitenevenement, een paddenstoelenexcursie, op zaterdag 24 oktober, om 13.00 uur, onder leiding van dhr. Henk vd Brink.  De excursie zal een uur of twee in beslag nemen, en u moet goed ter been zijn. Bij voldoende animo kunnen we misschien aansluitend samen wat warms gaan drinken bij ‘het Wapen van Drenthe’.

Er is plaats voor 15 deelnemers, niet leden mogen zich ook opgeven (€ 5) maar zij komen eerst op een wachtlijst, leden gaan voor.

Opgave alleen per mail, naar e.noordijk@ziggo.nl, uw opgave moet uiterlijk 16 oktober binnen zijn.

Zonder opgave mag u niet mee, na 16 oktober krijgt u nog details.

Rabo Club Support

Er is weer een Rabo clubactie, wanneer u lid bent van de Rabobank mag u t/m 25 oktober (via de Rabo app en Rabo online bankieren) uw stem uitbrengen op uw favoriete vereniging. Iedere stem brengt geld op voor de club waarop u stemt, wij hopen natuurlijk op uw stem!

Na het inloggen komt u via "Zelf regelen", "Lidmaatschap", "Mijn lidmaatschap" en Rabo Club Support op de pagina waar alle verenigingen staan waarop u een stem kunt uitbrengen.

Al vast hartelijk dank voor uw stem.

Bloemschikken gevorderden

Dinsdagavond 6 oktober 2020 zijn de cursisten van de bloemschikcursus voor gevorderden weer aan hun cursusjaar begonnen.

De cursus avonden zijn weer vastgesteld op dinsdagavond

6 oktober 2020         Alex Aalders

3 november              Alex Aalders

1 december              Johan Wolfard

5 januari 2021          Hans Zijlstra

2 februari                 Hans Zijlstra

9 maart                   Johan Wolfard

Aanvang 19.30uur.

Alle avonden vinden dit jaar plaats in het gebouw “Op de Helte” , Touwslager 125 te Roden, een nieuwe locatie waar men zich aan de coronamaatregelen kan houden.

Meer foto's van de resultaten zijn te zien op de site.

Onze sponsoren

Verslag van Elly Harmens uit Peize de Streek 11

Zaterdag  was ik niet open, desondanks is er s'morgens 1 mevrouw geweest.

Zondag was het dus eerst wat bewolkt en zijn er s'morgens 6 mensen geweest en s'middags 14.

Het was de eerste keer dat ik meedeed, de tuin ziet er niet heel strak uit en het weer om het van te voren netjes te maken zat niet mee (overdag veel te warm).

De mensen die zijn geweest kwamen uit Peize, Roden, Leek, Lieveren en Groningen, ik heb iedereen niet gevraagd waar ze vandaan kwamen, dus kan nog wel uit meer plaatsen zijn geweest.

De reacties waren positief, de mensen die met dat warme weer komen kijken zijn meestal echte tuinliefhebbers.

En er zijn ook bezoekers geweest die bij een tuinclub zaten.

Ik heb het als heel leuk ervaren om mee te doen.

Ze vonden de kippen en vogels en vijvers ook leuk zo alles met elkaar.

Ter afsluiting

Digitale nieuwsbrief nr 21 (oktober 2020, 6e jaargang) van Groei&Bloei Roden en omstreken is verschenen. Vier keer per jaar kunt u een nieuwsbrief verwachten, in september, november, januari en april. We hopen dat iedereen die digitaal bereikbaar is, rechtsreeks of via anderen (kinderen, kleinkinderen, buren, enz.) zijn/haar emailadres aan ons doorgeeft (info@roden.groei.nl), zodat wij u volledig kunnen informeren.

De nieuwsbrieven zullen ook op onze website geplaatst worden www.roden.groei.nl.